Výzvy:
Kolik Vás stojí zpětné řešení zpronevěr a podvodů Vašich úplně nových klientů, partnerů (či žadatelů o zaměstnání)? Už jste si také někdy ex-post řekli: „Než špatný obchod, to raději žádný“? Jak včas a správně rozpoznat nebezpečný subjekt a naopak jak nezařadit jiného na Černou Listinu neprávem? No přeci na základě jejich dříve nebo jinde zjištěného nekorektního jednání.
Popis tématu:
Na základě získaných dat o uskutečněných podvodech a jejich pachatelích se s využitím analýzy minulých situací či zkušeností aktualizuje Černá Listina. Provádí se tak automatické skórování a vyřazování potenciálních podvodníků ještě před vstupem do vztahu s Vaší organizací. To vše je možné pomocí integračních, analytických a dalších nástrojů pro správu dat společnosti Informatica, které lze jednoduše napojit do nadřazených analytických a sledovacích systémů.
Na základě preventivního rozpoznání původců nestandardního chování, lze tedy opět předcházet podvodům a případně se jim (i původcům) téměř úplně vyhnout.
Jak vidíte, je to prostě stále jen a opět hlavně o „správných datech“!!!
Poznámky:
- Jedním z důležitých interních zdrojů pro Černou Listinu jsou výstupy z Vašeho Fraud Detection systému. Ovšem je možná také spolupráce i v opačném směru, kdy systém Fraud Detection na základě dat z Blacklistingu použije jiné ostřejší algoritmy a to např. v případě, že narazí na podezřelý kontakt již uvedený na Blacklistu (ano, může to být i jen shoda jmen).
- Logické je v tomto případě také doplnění vlastních dat o data z veřejných zdrojů případně různých již existujících registrů. Což má samo o sobě velice blízko k tématu Competitive Intelligence, protože lze s výhodou (s péčí řádného hospodáře) využít stejných nástrojů. (Pomocí takto získaných externích informací se snažíme udržet či získat obchodní výhodu).